Lake District 2016

Lake District 2016

donderdag 24 december 2020

Klantvriendelijk


"Druk op de bel en wij komen het op het bankje bezorgen", staat er op de deur van de winkel hier tegenover. Ondernemers zoeken naar mogelijkheden om er in deze coronatijd toch nog wat van te maken. Maak het wat gezellig, kerstboompje erbij. Schapenvacht op het bankje waar je je bestelling kunt noteren. En je verkoopt toch nog wat.
Ik weet het niet hoor, het is het opzoeken van grenzen. Maar ik begrijp het wel. Winkels zijn gesloten, afhalen mag wel. Als je maar niet binnen komt.
Het bijzondere van het bankje is dat het een voorstelling is die geïnspireerd is door "Het Laatste avondmaal" van Leonardo da Vinci. Als dat maar niet symbolisch is...

Een bijzonder detail is dat enige tijd later de gemeente het deze ondernemer verbood om zo handel te drijven, op straffe van boete. Zijn aanbod nodigde mensen teveel uit om sociaal te doen met het risico dat daarmee het coronavirus werd verspreid. Ik laat mijn mening daarover maar even in het midden. Maar een beetje overdreven vind ik het wel!

Geen opmerkingen: