Lake District 2016

Lake District 2016

zaterdag 28 mei 2011

Kikvorsperspectief


Ik ben eerlijk gezegd vergeten welk gebouw dit precies is.

We kwamen er langs tijdens onze rondwandeling met de Fotogroep Putten door Amersfoort.
Het ligt aan de "Muurhuizen", een bekende plek in Amersfoort, rond de oude binnenstad.

Als het lastig is om in zulke kleine straatjes een gebouw te fotograferen, kun je ook kiezen voor het zogenaamde "kikvorsperspectief": een laag standpunt en de camera gericht naar boven.
Je moet er dan wel rekening mee houden dat de lucht erg licht kan zijn. Dus een stop onderbelichten kan dan geen kwaad.

4 opmerkingen:

Ger zei

Maakt niet uit,als ik wil weten waar het is dan ga ik wel zoeken.

Ja,dat ''kikkerperspectief'' ken ik net zo als het ''vogelperspectief''
Maar mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar het laatste ivm met m'n klutsknieën van de laatste tijd.
Zie me daar al door de knieën gaan in die smalle straatjes, daar kan de takelwagen niet in om mij overeind te helpen;-))hi,hi.

Ook mooi dat jonge frisse groen wat uit de donkere stam schiet.....naar het licht, ook al is de lucht iets minder fraai met deze stand van de camera.

Je krijgt vandaag wel veel lieve groeten van mij hé;-)

Tot de volgende keer.
Ger

Kees zei

Hallo Adri vind het een mooie foto, ben in maart nog in Amersfoort geweest, kan ook niet zeggen waar het is, maar dat doet voor de foto niets af.

Groeten Kees fijn weekend verder Vind een beetje geheimzinnigheid wel leuk in de foto wereld.

Adri zei

Dag Ger,

Dank voor al je lieve reacties. Je bent er maar druk mee.
Ik ben momenteel in Gent en kan niet uitgebreid reageren.

Ik wens je een fijn weekend.

Groet,

Adri

Dag Kees,

Toen ik in Amersfoort liep moest ik nog aan je denken.
Eveneens een goed weekend gewenst.

Groet,

Adri

Ger zei

Dag Adri,

Dan wens ik jou/jullie een dubbel fijn weekend!

En ik verheug me nou al op veel mooie foto's,wat haast niet anders kan....met jou fotografisch oog door die prachtige stad Gent met zijn vele bezienswaardigheden.

Groeten,Ger