Lake District 2016

Lake District 2016

vrijdag 13 mei 2011

Plat

Ik vraag me af of ik de enig ben die vandaag last heeft gehad van een storing bij Blogger.
Sinds gisterenavond had ik geen toegang tot mijn Dashbord. Het Blog bekijken ging vandaag wel, maar mijn bericht van gisteren is van de site gehaald. En het voorbereidde bericht van vanmorgen is geheel verdwenen.

Niet dat daarmee nu ineens de wereld vergaat, maar het bewijst wel eens temeer hoe vluchtig internet is. Als Blogger ermee ophoudt is er van al mijn inspanningen niets meer terug te vinden.
Ik ben ook iemand die nog wel eens terug wil kijken naar wat ik voorheen geschreven heb. Gelukkig is er nu maar één dag weg, maar het zet mij wel aan het denken. De werkelijkheid die ik voor mijzelf gecreëerd en vastgelegd heb blijkt een virtuele werkelijkheid te zijn, die in één klap vernietigd kan worden.

Op zich is dat natuurlijk ook een ontdekking. Het is net als met een lichtschakelaar. Je kunt er het licht mee aan en uit zetten. Het vervelende is alleen dat ik niet bij die knop van Blogger kan komen.

3 opmerkingen:

Mirthe Duindam zei

Dag Adri,

Ja, bij iedereen lag Blogger plat gisteren. Ik begreep dat het was voor groot onderhoud en dat zij alles tot de voorlaatste stap zouden bewaren. Bij mij was ook mijn laatste bericht weg en het geplande.
Het blijft natuurlijk een gratis service van Blogger en daarmee kwetsbaar, maar ik verwacht wel dat zij van tevoren zullen waarschuwen als zij ermee zouden stoppen, zodat je er eventueel nog iets mee kan.

Hartelijke groet,
Mirthe
Woordverificatie: knots

Adri zei

Dag Mirthe,

Dank voor je bemoedigende woorden. Je hebt gelijk, het is gratis. Desondanks en in het algemeen gesproken een prachtig medium.
Ik heb inmiddels de knop "exporteren" ontdekt waarmee je een backup kunt maken van al je bestanden. Dat heb ik maar eens gedaan.

Hartelijke groet,

Adri

dith zei

Ja, ik als nieuw blogger mens vond het ook wel vervelend en wist niet wat mij overkwam. Foto weg en nog paar dingen uit mijn moeizaam samengestelde blog. Leuk van jou te lezen dat je onder exporteren je werk kan veilig stellen. Ik vind je blog prachtig Adri en wil hem graag volgen, als je het niet erg vind. Door Mirthe ben ik op jouw blog gekomen. Fijne avond, Dietmut