Lake District 2016

Lake District 2016

vrijdag 6 mei 2011

Zwammen


Misschien vind u wel dat ik zo af en toe wat zwam op dit Blog.
Ik kan u geruststellen: dat is ook zo.

Maar dat is nu het fijne van zo'n Blog. Ik kan mijn gedachten gewoon de vrije loop laten gaan. Er is niemand aan wie ik mijn stukjes tevoren moet voorleggen. Daar staat tegenover dat ik uw opmerkingen en commentaar erop zeer waardeer!
Bedankt daarvoor!

Op een fietstochtje enkele weken geleden in de prachtige bossen rond Putten kwamen wij onlangs deze boom tegen. Aanvankelijk dacht ik dat het om een kunstwerk ging. En in zekere zin is dat ook zo, maar dan wel één die door de natuur zelf is voortgebracht.

Het zijn zadelzwammen die zorgen voor het afstervingsproces van deze inmiddels dode boom.
Bijzonder eigenlijk. Ik had dat nog niet eerder zo gezien.

3 opmerkingen:

louisa zei

Hoi Adri

Prachtige boom met zwammen, mijn man is er gek van.
Dat is wat hij op de foto zet.
mooie dag gr, Louisa

Anonymous zei

afgelopen maandag 17-10-2011 etappe 10 van het Pieterpad gelopen.
Onderweg prachtige zwammen gezien o.a. de grote sponszwam en een zelfde boom als op de foto nu alleen op de kruising Ossenkampweg en Steenhaarweg valkbij de Eelerberg nabij Hellendoorn.Bijna een zelfde foto gemaakt bijzonder.
Groet Irene en Astrid

Adri zei

Beste Irene en Astrid,

Hartelijke dank voor uw reactie. Fijne wandeling verder!
Groet,

Adri