Lake District 2016

Lake District 2016

dinsdag 17 mei 2011

Maxima


Ter gelegenheid van de verjaardag van prinses Maxima, die vandaag jarig is, van harte gelukgewenst majesteit, is er in Paleis Het Loo in Apeldoorn een tentoonstelling ingericht over "10 jaar Maxima in Nederland".

Aandacht wordt besteed aan de verschillende rollen die zij vervult en de maatschappelijke functies die zij bekleedt o.a. voor het Oranje Fonds, de Raad voor de Micro Financiering en de Prins Claus Leerstoel.

Er hangen uiteraard veel foto's, er zijn verschillende video's met interviews en, speciaal voor de kledingfans, is er een expositie van alle jurken die zij bij bijzondere gelegenheden heeft gedragen. En dat alles met vakkundig commentaar van, hoe kan het ook anders,  mevrouw drs. Reinildis van Ditzhuyzen.

4 opmerkingen:

Michel Gastkemper zei

Beste Adri,
Hier verras je me toch met iets dat ik nog niet ken: de Prins Bernard Leerstoel. Kun je me daar iets meer over vertellen? Máxima bekleedt die toch zelf niet, neem ik aan?
(Woordverificatie: esperse)

Adri zei

Sorry, Michel, foutje!

Ik bedoel uiteraard de Prins Claus Leerstoel waarvan zij voorzitter is.
Bernard zou wel willen.

Bedankt voor de oplettendheid.

Groet,

Adri

Ger zei

....en dan nog even terugkomend op het woord onderdaan...
doet me denken aan onderdanig...,
niet zo mijn ''ding'';-)

Voor mij is ieder mens gelijk!!

Tsja......tentoonstelling over Maxima 10 jaar in Nederland...en 40ste verjaardag...

Respect heb ik voor velen.
Maar heb eigenlijk meer bewondering voor alle jonge mensen die het in onze maatschappij allemaal zelf moeten zien te runnen met enkele mensen om hun heen die voor hen een voorbeeld zijn of hun helpen vooruit te komen in het leven.

Onze dochter is ook de leeftijd van 40 gepasseerd en daar is geen tentoonstelling aan gewijd, terwijl ze samen met haar man een fijn en harmonieus gezin hebben gesticht, en dat ondanks veel tegenslagen wat betreft gezondheid, het is niet niks als je 3 maanden na de geboorte van je tweede kind als moeder de diagnose MS gesteld krijgt...
en je man al voor zijn veertigste te maken krijgt met een hartinfarct...
En toch zijn ze alle dagen in touw,papa buitenshuis tijdens zijn baan en mama in haar gezinnetje.
En zo zullen er velen in Nederland zijn.....kijk en daar ben ik nou trots op!!!Ook zonder tentoonstelling.

De vriendin van onze zoon ze kennen elkaar inmiddels al vele jaren en wonen samen,
is de laatste jaren erg druk met haar werk en daar bovenop nog de vele uren school om op vrijwillige basis inburgeringscursus te volgen, alle avonden en vele weekenden zat ze over haar boeken gebogen om te leren,ze verzuimden nooit een enkel lesuur.
Vele mappen met lesmateriaal waaronder al 80 verschillende portfolio's.
(denk als je dit 100 Nederlanders laat doen dat ze er niet uitkomen)
Het inburgeringsexamen werd door school aangevraagd en ze behaalden alle onderdelen.....maar toch krijgt zij geen diploma omdat ze op het onderdeel Nederlandse taal/uitspraak een onvoldoende haalden.
Ze zal weer op eigen kosten logopedie lessen moeten gaan volgen, dat deed ze ook al tijdens de inburgeringscursus binnen die opleiding bij logopediste die ze toegewezen kreeg(waarvan ze nou op school zeggen dat die niet zó goed was, maar ze hebben inmiddels een andere logopediste in dienst en die kost ''maar'' rond de 30 euri per 20 min.
Mensen met Aziatische(Thai) taal hebben volgens docente altijd veel moeite met Nederlandse uitspraak en accentloos te spreken.
Ook Maxima heeft daar nog altijd moeite mee, terwijl zij vast wel de beste mensen aan haar zijde heeft om de Nederlandse taal te leren.

Dus voor mij even geen Paleis Noordeinde of Paleis Het Loo....
.....ik deel aan mijn geliefde mensen om me heen die alle dagen zó hun best doen de Appeltjes van Oranje wel uit...

Fijne dag!
Lieve groeten,Ger

Adri zei

Lieve Ger,

Ik begrijp je reactie in het licht van de zorgen die je hebt binnen de eigen familie.
Natuurlijk zijn er meer appeltjes uit te delen, vooral ook in de eigen omgeving, en niet alleen door Maxima. Vooral doen!
Veel sterkte gewenst met dochter en schoondochter en de geliefde mensen om je heen.

Hartelijke groet. Fijne dag!

Adri