Lake District 2016

Lake District 2016

woensdag 25 mei 2011

Nieuwsgierig?


Het is een drukte van jewelste in onze tuin. 
Vader en moeder pimpelmees vliegen af en aan. Iedere keer met wat lekkers in de bek en een speciale roep om aan te geven dat er weer wat in aantocht is. De kleintjes reageren er massaal op en piepen de hele dag door.

Af en toe zie je een kopje door het gaatje verschijnen. Nieuwsgierigheid is mensen en kennelijk ook vogels niet vreemd. Hoe zou het er buiten uit zien?
Nog even en ze vliegen uit, de grote (boze?) buitenwereld in.

6 opmerkingen:

Anonymous zei

aahhh, wat lief!
gr Tirza

Mirthe Duindam zei

Ja zeg, heel schattig met het nieuwsgierige koppetje wat net te zien is.
Heerlijk toch, al dat jonge grut!

Hartelijke groet,
Mirthe

Adri zei

Hoi Tirza en Mirthe,

Ja leuk hè.
Ik ben benieuwd hoeveel er uit komen.

Hartelijke groet,

Adri

louisa zei

Hoi Adri

Wat een genot om naar te kijken, ik hou daar wel van.
Jammer zit er in ons huisje nog niks, misschien volgend jaar.
Leuke opname.
Gr. Louisa

Adri zei

Hoi Louisa,
Dankjewel.
Bij ons heeft het ook een paar jaar gehangen zonder resultaat.
Groet,

Adri

Ger zei

Dag Adri,

Voor het zover is dat ik kan reageren zijn de jonge vogeltjes al uitgevlogen;-)

Leuk dat ze na jaren toch dit huisje gevonden hebben.

Hier in mijn stadstuintje stikt het van de mussen, die hebben geen huisje nodig en bouwen massaal in de Hedera heggen.

En nou denk ik ook nog dat er zich een vleermuis schuilhoud, die zie ik elke avond tijdens de schemering rondjes vliegen boven mijn hoofd en dan duikt hij plotseling de heg in.
Voor insecten misschien,durf niet te kijken of hij er hangt.

Gek eigenlijk want jaren geleden durfden ik wel een hele grote vleermuis aan mijn vingers te laten hangen op Sumatra.

Groetjes,Ger