Lake District 2016

Lake District 2016

donderdag 11 april 2013

Apart


Ik moet toegeven dat het toch wel een heel apart gebouw is, dit Centraal Station in Rotterdam.

De "Top-10 gids" van gebouwen in Rotterdam vermeldt: "Rotterdam Centraal is een belangrijk vervoersknooppunt en dat zal ze in de toekomst alleen maar meer worden. 
Het stationsgebied verwerkt 110.000 reizigers per dag. Door de komst van HSL (hoge snelheidstrein) en Randstadrail is de verwachting dat het aantal reizigers in 2025 zal zijn toegenomen tot 323.000 per dag. Om deze grote aantallen reizigers te kunnen verwerken is een nieuw Centraal Station met internationale allure noodzakelijk."

Ik ben overigens vergeten te kijken welk gebouw daar nu links staat. Moet ik toch nog een keer terug.

2 opmerkingen:

Ger zei

Dag Adri,

Ja.....met die aantallen aan treinreizigers in de toekomst moet je ook wel meegroeien als stationsgebouw,als tegen die tijd de treinen dan ook nog op tijd rijden loopt het gesmeerd;-)

enne.....dat hoge gebouw aan de linkerkant op je foto: Millenniumtoren er bevindt zich The Manhattan Hotel Rotterdam in en kantoren.
Wanneer je goed kijkt op jou foto zie je zelfs de naam van hotel,
wat is Google Earth dan toch weer handig.

Of ontneem ik jou nou een tripje naar het Rotterdamse...
klik je gewoon op verwijderen en heb je het niet gelezen;-)

Hartelijke groet,
Ger

Adri zei

Bedankt Ger. Ik doe gewoon of ik het niet gelezen heb...