Lake District 2016

Lake District 2016

woensdag 10 april 2013

Trots


"Rotterdammers zijn weer trots op hun stad", zo kopte Trouw vorige week woensdag 3 april  in De Verdieping.
"Je bent gek als je Rotterdam nu verlaat"

"Rotterdammers hebben een haat-liefderelatie met hun stad. Ze kunnen zich diep schamen voor alles wat er misgaat, maar gaat het goed, dan zijn ze in de wolken. Sinds enige tijd borrelt het weer. Grote projecten zoals het Centraal Station, naderen hun voltooiing. En voetbalclub Feyenoord is weer toonaangevend." Aldus Trouw.
Tachtig procent van de Rotterdammers is er trots op om Rotterdammer te zijn, zo bleek ook uit een onderzoek dat "Meijers Research" uitvoerde in het kader van de RET Aardig Onderweg Award 2012.

Ik heb het idee dat het artikel in Trouw door een Rotterdammer moet zijn geschreven. Ik kan me er natuurlijk ergens wel wàt bij voorstellen, maar om nou het nieuwe Centraal Station gelijk tot het mooiste van de hele wereld te bestempelen? En wat Feyenoord betreft ...

5 opmerkingen:

Adri zei

Lieve Ger,

De laatste tijd heb ik nogal eens last van Spam. Ik weet niet hoe dat bij anderen is, maar ik vind het knap vervelend. Je moet steeds kijken of je een bericht moet verwijderen.

Toen ik vanmorgen vroeg keek was het weer zover. Een lang bericht, uiteraard in het Engels. Het ging nergens over. Onmiddellijk gedelete.
Vervolgens zag ik jouw bericht. Daarin ben ik uiteraard wel geïnteresseerd. Het begon met ”terug naar het verleden..” en in een flits zag ik de naam ”Pythagoras”. En dan prikkel je mij: wat zou Ger over Pythagoras te zeggen hebben? Dus ik klik dan in het dashbord op ”de naam” van het bericht op het Blog. Althans dat was de bedoeling, want dat leest wat makkelijker. Maar dat knopje ”bekijken” zit ongeveer 2 mm boven het knopje ”verwijderen”.
Dus je begrijp het al: je bent gedelete. Helaas, spijtig, sorry, etc. niet met opzet, niet persoonlijk bedoeld, het is niet anders. Terughalen gaat niet meer.
Maar jou inmiddels kennende heb je een grootmoedig hart, accepteer je dat er fouten worden gemaakt, sta je daarboven. En, laat je je niet weerhouden om een volgende keer gewoon weer te reageren. Althans, dat hoop ik.

Lieve groet,

Adri

Mirthe Duindam zei

Hallo Adri,

Ik heb de laatste tijd ook veel last van Spamberichten. Vervelend inderdaad.

Heerlijk, die foto's van Rotterdam. Mijn hart gaat ook altijd weer open als ik in Rotterdam ben, ook al kom ik er niet vandaan. Er is toch een affiniteit tot deze stad.

Hartelijke groet,
mIrthe

Ger zei

Hallo Adri,

Wat die spam betreft:dat is de reden dat ik zelf de reacties op mijn blog modereer,en ik kan je vertellen dat ik dagelijks drukker ben met aanvinken en spam verwijderen dan reacties plaatsen van geïnteresseerde volgers.
En toch laat ik de door mij gekozen instellingen zó staan,ik wil mijn blog voor iedereen toegankelijk houden.

Jammer dat je het bericht per ongeluk verwijderde,je hebt heel wat gemist...;-)

Mijn voorkeur gaat niet uit naar al die moderne gebouwen in een stad,
maar opvallend is dit stationsgebouw in elk geval wel.

Weet je dat ik nog nooit in Rotterdam ben geweest,ik ken het alleen van een rollende R en een bijzondere O en dat men overal joh achteraan zegt.

Lieve groet,
Ger


Adri zei

Ja joh?

Adri zei

Dag Ger,

Ik heb net ontdekt dat er een knopje in het dashbord zit waarmee je per ongeluk verwijderde reacties, zoals gisteren gebeurde, weer kunt terugzetten. Ze worden dan als spam aangemerkt en dat kun je weer ongedaan maken.

Interessante reactie! Ben ik dus toch een echte filosoof. Daar zullen ook mijn mede-filosofen blij mee zijn.

Hartelijke groet,

Adri