Lake District 2016

Lake District 2016

woensdag 4 november 2020

Herinneringen


Ik denk dat het in 1960 geweest moet zijn dat ik hier voor het eerst kwam. Ik was toen 9 jaar oud. Kunt u nagaan. Vanuit de Shell in Pernis waar mijn vader werkte werden er vakantiekampen georganiseerd voor kinderen van werknemers. Geld om zelf met vakantie te gaan hadden wij toen niet. Maar met kamp mee kon dus wel. Drie weken in Kootwijk in vakantieverblijf Kerkendel. Volgens mij bestaat het nog en staan er tegenwoordig chalets. Ik weet mij nog goed te herinneren dat wij zwerftochten hielden over het stuifzand en hutten bouwden in de bossen. Heerlijke tijd.

Ook in die tijd werd dit gebied al gebruikt als militair oefenterrein. Wij zochten en vonden er hulzen. Sommige gebieden waren verboden, maar kennelijk waren er ook gedeelten die later toch open waren gesteld voor bezoekers. En ook nu hoorden wij in de verte geweerschoten. Er is kennelijk in die 60 jaar weinig veranderd. Als ik ga zoeken in oude albums moet ik nog ergens een ansichtkaart hebben uit die tijd. En misschien ligt er ergens ook nog wel zo'n patroonhuls.

3 opmerkingen:

Witweg zei

Wat een leuke blogs. Mijn vader zat in de commissie kinderkampen en ging dan met en dienstauto en 2 andere commissieleden naar geschikte kampeergelegenheden kijken. Soms mocht een van mijn broertjes mee, en ik mocht dat ook een keer. Wij gingen naar Kootwijk, naar een kamphuis of geschikte locatie voor een Shell kamp, en vonden dat in Kerkendel. Mijn vader werkte bij de BPM in Den Haag. Voor de lunch gingen we naar 't Hilletje in Kootwijk, Een hele tractatie, want we gingen nooit naar een restaurant of hotel. Met 5 kinderen was dat niet voor ons weggelegd. Ik heb daar de lekkerste tomatensoep ooit gegeten. Later hebben we ook een week in een vakantiehuisje gezeten achter het bedrijf van een kippenboer in Kerkendel die mijn vader had leren kennen. Ik ga nog graag terug naar Kootwijk, en lunch dan in "t Hilletje! Mijn vader leidde zomers ook altijd een kinderkamp. Dat gaf hem 14 dagen extra vakantie, en hij vond het ook erg leuk. Maar ik weet niet of dat in Kootwijk was. In ieder geval in Doorn.

Adri zei

Wat een leuk reactie Witweg. Ik ben ervan overtuigd dat we het over hetzelfde vakantiekamp Kerkendel hebben.
Heb trouwens genoten van je Blogbericht over Paderborn. Putten, waar ik nu woon, heeft daar vanuit het verleden een belangrijke connectie mee. Veel landgoederen hier waren vroeger eigendom van het klooster in Paderborn. In het wijkje waar ik woon zijn veel straatnamen daarvan afgeleid: Paderbornstraat, Kelnarijstraat, Abdinckhofstraat, etc.
Moet er toch maar eens naartoe als de coronatijd voorbij is...

Witweg zei

Wat leuk, die reactie over Paderborn. Nooit geweten van de connectie met Putten. Mooie plaats trouwens. Heb altijd op de Veluwe of in Overijsel willen wonen. Helaas, het is er nooit van gekomen.
Paderborn is een verrassend leuke stad. Mooi ook, met al die bronnen en stroompjes. We kwamen er toevallig terecht op de terugweg van Brilon, in het noordelijk deel van Sauerland. Ook een aparte en oude stad trouwens.