Lake District 2016

Lake District 2016

zaterdag 14 november 2020

Ziek



Tijdens één van onze wandelingen kwamen we dit tegen.

Ik weet niet precies hoe ik het moet noemen. Het is geen knoest, want dat is een uitdrukking voor een natuurlijke vorm in het hout. Dit is natuurlijk ook 'natuurlijk', maar het lijkt me niet normaal. Ik denk niet dat het iets met zwammen te maken heeft. Wat dan? Een knobbel? Een puist? Een tumor? 

Even googelend op internet kwam ik ook het woord 'warrel' tegen. 

Zal ik het maar ziek noemen?

1 opmerking:

Ger zei

Dag Adri,

Kom de laatste tijd gebruiksvoorwerpen tegen zoals tapas/hapjes planken waar ik van denk: van wat voor boom kan nou zo'n vorm komen?
Nou denk ik het te weten, het is 'n schijf van warrelknoest.
De boom met warrelknoets blijkt er geen last van te hebben en groeit gewoon door

Fijne zondag,
Ger