Lake District 2016

Lake District 2016

dinsdag 10 november 2020

Jeugdhotel "Kerkendel"


Zoals ik in mijn Blogbericht van 4 november 2020 aangaf moet het ongeveer 60 jaar geleden zijn dat ik hier logeerde: Jeugdhotel "Kerkendel". Een vakantiekamp voor kinderen van werknemers van de Shell in Pernis waar mijn vader destijds werkte. Drie weken vanuit de grote stad Vlaardingen naar de bossen op de Veluwe. We hebben er van genoten. Hutten bouwen, zwerven over de zandverstuiving, hulzen zoeken op het schietterrein van de militairen, mijn eerste jeugdvriendinnetje, ... gelukkige jeugdherinneringen. 

In een oude fotodoos van mijn ouders vond ik nog deze ansichtkaart. Een postzegel van 15 cent zat er nog ongestempeld achterop. Ik was er kennelijk niet aan toegekomen om hem te versturen.

Het gebouw bestaat niet meer. Toen wij er deze week gingen kijken troffen we aan de ingang van het terrein een poort met een toegangshek met de tekst "Landgoed Kerkendel". Een vriendelijke man vertelde ons dat alles van wat er vroeger was is afgebroken. Tegenwoordig staan er chalets die als broodjes van de bakker worden verkocht. 
Ik had er geen behoefte aan om het terrein op te gaan. Ik zal het verder laten bij mijn herinneringen aan die goede oude tijd.

2 opmerkingen:

willy mols-van noorloos zei

ik ben geboren in amsterdam maar getogen in Kootwijk, ik stond op de camping de paalhoeve dat was naast Kerkendel. Ben daar gekomen in 1964 en wij (oud campingvrienden van die tijd) komen nog steeds in Kootwijk.
Wij spreken dan af bij Gasterij 't Hilletje.
Zoals op de ansichtkaart herken ik ook Kerkendel en wij kwamen op de pony's vanaf De Paalhoeve naar Kerkendel.
Leuke jaren en jeugd gehad daar.
Er is een een page op facebook De Paalhoeve.
Staan heel veel foto's op, misschien leuk voor U om te bekijken.
Hartelijk dank voor de foto.

Adri zei

Dag Willy,
Dank voor uw reactie. Ik heb de website van de Paalhoeve opgezocht. Ik herken niet veel meer van. Maar, bedankt voor het delen.